Videoer: Sådan bruger du CleanManager

Lær alt om CleanManager og se hvordan du kan planlægge din rengøring på den bedste måde. Spar både tid og penge på den rette planlægning, og optimer din rengøringsorganisation. Maj måned bød på webinarer om hvordan du kan bruge CleanManager og CleanCalculator. Grundet Covid-19 har vi være nødsaget til at aflyse vores fysiske arrangementer, og få dem over som webinarer i stedet. Dette har vi heldigvis haft succes med. Webinaret “Sådan bruger du CleanManager i din rengøringsvirksomhed” varede ca. 4 timer og blev optaget undervejs. Vi har nu redigeret optagelsen og klippet til flere videoer, så du nemt og enkelt kan finde det du søger hjælp til. Se de første videoer forneden eller se alle videoer på vores YouTube playliste her. Vi har tilføjet alle videoerne på en playliste på YouTube som du kan tilgå her. Vi håber du kan finde det du søger. Vi anbefaler at du besøger vores supportcenter, hvor du også kan finde en masse om CleanManager: https://cleanmanager.zendesk.com/hc/da Ellers tvivl ikke med at kontakte os på supporten eller chatten. CleanManager har åbent for telefonsupporten man-fredag kl. 09.00-17.00 +45 60 95 03 48 support@cleanmanager.dk Prøv også vores live chat på vores hjemmeside www.cleanmanager.dk Gik du glip af videoerne: […]

Make cleaning great again…

En hyldest til hverdagens helte. En overskrift der for nogen, minder om en valgkamp i udlandet end om den danske rengøringsbranche. Hos CleanManager har vi den filosofi, at vi gerne vil være med til at gøre det nemmere at drive rengøring, og generelt en nemmere hverdag for alle ansatte. Erhvervet og ansatte møder mange fordomme, og som en politiker på et tidspunkt, uheldigt udtalte, er et job alle kan klare – uagtet deres kompetencer. Ovenstående er et meget godt eksempel på, at disse fordomme og holdninger er med til at skabe et erhverv som faktisk er meget krævende, både rent fagligt men også mentalt. Det er ikke uden grund at vi i rengøringsbranchen ser en tendens til at langt flere sygemeldes med stress end i andre brancher. Kvalitet eller kvantitet Rengøring er en branche hvor du både kæmper imod kvalitet og kvantitet. Langt de fleste har fokus på at de vil have gjort rent billigst muligt og alligevel, så skal kvaliteten være ”i top”. Denne virkelighed betyder ofte at rengøringspersonalet skal leve op til uvirkelige krav, for at sikre fastholdelse af kunder samtidig med at tiden skal tilpasses til at det også medfører en vis profit. Mange tænker f.eks. ikke […]

Rent Digitalt var en ren succes

For første gange nogensinde blev Rent Digitalt afholdt tirsdag d. 3 marts 2020. Dagen på Scandic Odense gik over alle forventninger med glade deltagere og samarbejdspartnere, der også bidrog med spændende oplæg og ny viden. Samtidig blev CleanManager’s 10-års jubilæum også fejret med kage, rød løber og goodiebags til deltagerne. Rent Digitalt blev udsolgt allerede en måned efter tilmelding var åben, så det tør siges, at der var stor interesse for et event som dette i rengøringsbranchen. For at give deltagerne så meget digital indsigt som muligt viste og fortalte samarbejdspartnerne om deres smarte digitale muligheder. Oplæg Alle oplæg kan hentes gratis på www.rentdigitalt.dk under udstillere og oplægsholdere AMU-Fyn – Kommunikation med digital Rengøringsordbog AMU-Fyn viste deres digitale rengøringsordbog, som nu også kan oversætte til arabisk. Med flere sprog og nationaliteter i rengøringsbranchen mindsker oversætninger misforståelser og fejl i rengøringsarbejdet for medarbejdere. Champ – Forbedr kvalitet og effektivitet med sidemandsoplæring Med en god sidemandsoplæring sikre man sine nye medarbejdere en professionel oplæring. Med Champ’s digitale produkt kan man nemt registrere hvordan arbejdet udføres bedst og sikrest muligt bl.a. via billeder og videoer. CleanCalculator – Sådan laver du et godt rengøringstilbud online Hvor meget koster det egentlig at regne forkert? Med CleanCalculator får […]

Find den rigtige pris på rengøring og tjen penge på opgaverne

Det er jo egentlig ganske simpelt at drive en overskudsforretning. Dine indtægter skal være større end dine udgifter. Men hvordan kan du give en kunde et tilbud på rengøring, hvis du ikke kender dine egne udgifter ved opgaven? Stikker du fingeren i luften og håber det passer nogenlunde? Hvis du gør – så er du ikke alene! Rengøringsbranchen adskiller sig fra andre brancher, både når det kommer til prissætning og drift. Der er ofte tale om mange opgaver med forskellig rengøringsfrekvens og periodiske ekstraopgaver. Rengøringsbranchen har igennem år været præget af øget prisfiksering, og mange rengøringsvirksomheder slår sig op på at være “bedst og billigst“. Der opstår hvert år mange nye virksomheder, som tilbyder rengøring. Hvert år er der også mange som lukker. Det er der en god grund til. To typiske metoder at udregne tilbud på rengøring er: at finde ud af hvad konkurrenten tager, og så ligge sin egen pris lidt lavere at sammenligne med et tidligere tilbud og sjusse sig frem til en pris Hvad koster det, at gøre rent Det er et misforstået koncept at starte med at kigge på prisen. For at få den rigtige pris, skal vi starte med opgaven. Hvad er det kunden […]

Få de nyeste artikler direkte i din indbakke helt gratis

Bedre levering af rengøringsydelser ved brug af digitale hjælpemidler

Hvordan udbyder (kommune/region/stat) og leverandør (rengøringsfirma) kan bruge CleanManager, for at sikre og dokumentere leveringen af rengøringsydelserne, i forhold til det der er beskrevet i udbuddet, og efterfølgende aftalt i kontrakten. Udbyder har bl.a. følgende muligheder Kan lave rengøringskontrol med egne tilpasset rapporter,som passer til udbuddet. Kan udfylde og sende kvalitetsrapporter* til leverandøren. Kan give leverandøren adgang til CleanManager, så leverandøren kan se vigtige dokumenter og rengøringsplaner, samt modtage og udfylde kvalitetsrapporter* i udbyders CleanManager system. Leverandøren har bl.a. følgende muligheder At give udbyderen (kunden) en adgang til CleanManager. Dermed kan udbyderen bl.a. få følgende fordele: Se aftale, rengøringsopgaver og -tidspunkter, vigtige dokumenter og rengøringsplaner, se og modtage kvalitetsrapporter, timeoversigt (med bl.a. mødetidspunkt indmeldt af rengøringsmedarbejdere og lederne), kommentere på rengøringsopgave, afmeld eller flyt rengøringsopgave, samt se billeder inkl. kommentarer tilknyttet rengøringsopgaver (indmeldt rengøringsmedarbejdere og lederne) Om indtjekning Komplet overblik over komme-gå-tider, opgaver og rengøringstid med indtjekningsmodulet. Med modulet kan man også opretholde en god dokumentation med billeder af servicen via CleanManager app’en overfor kunder. Læs mere om indtjekning. Om rapporter Med modulet rapporter kan der udvikles og tilpasses lige så mange rapporter, som der er behov for. Dette kan f.eks. være kvalitetsrapporter, tilfredshedsundersøgelser, spørgeskemaer, APV’er mv. Rapporterne laves helt konkret gennem CleanManager, […]

CleanManager sikrer virksomhedernes persondata

Som databehandler går CleanManager forrest, for at garantere en sikker behandling af persondata. Med en ISAE 3000-erklæring har alle brugere af CleanManager en garanti for, at alle krav, der stilles til håndtering af persondata, er overholdt.  En ISAE 3000-erklæring er brugernes garanti, for at CleanManager lever op til kravene i persondataforordningen. Erklæringen er resultatet af en gennemgang fra en uvildig revisor af, at persondata behandles forsvarligt, og at der hos databehandleren er opstillet tilstrækkelige interne procedurer og kontroller, til at imødegå kravene i persondataforordningen (GDPR). CleanManager kan med en ISAE 3000-erklæring stille sikkerhed for, at kundernes data er i sikre hænder, fortæller Jakob Witte Larsen, der er certificeret i persondataret. »Som databehandler har vi et stort ansvar for, at vores brugeres data håndteres sikkert og forsvarligt. Med så mange interne systemer, og forskelligt data registreret i en virksomhed nu til dags, er det ikke uvæsentligt, at man kan stole på sine IT-leverandører, da det kan have store konsekvenser, hvis data skulle blive stjålet eller gå tabt,« siger Jakob Witte Larsen, ejer og udviklingschef hos CleanManager. »Vi er derfor hos CleanManager stolte af at kunne præsentere en ISAE 3000-erklæring til vores kunder, som endnu en sikkerhed for at vores kunders data […]

Den nye udbudslov – hvordan går det? – eller går det overhovedet?

Temaet er mere end relevant for alle aktører på rengøringsmarkedet. Det er mildt sagt en kompleks størrelse. Til dato har der været en rimelig berøringsangst, når problemstillinger (såvel overordnede som konkrete) skal belyses/løses. Markedet for udbud, har de seneste 10 år været en meget ensartet størrelse. Dog med utallige ”dårlige eksempler” på prisfiksering, uprofessionel håndtering af opgaverne fra såvel ordregiver som byder. Dette gælder uanset brug af eventuelle rådgivere. Ser man tilbage på 90erne, var der en del større udbud. Mange opgaver i rengøringsregi indenfor såvel kommuner, regioner samt staten blev gennemført. Det vel at mærke med store besparelser til følge (20% op til +30%). Men også med plads til at levere en rimelig kvalitet. Den bydende virksomhed kunne rent faktisk drive en lønsom forretning på opgaverne. Det største problem dengang var håndtering af de mange virksomhedsoverdragelser. Groft sagt er følgende sket siden den såkaldte finanskrise i 2018. Tocifrede fald i procenten af prisniveauet Prisniveauet på rengøringsydelser er løbende faldet med tocifrede procentsatser. Det er slående, eftersom branchens dækningsgrader altid har været lave. Billig arbejdskraft Der har først og fremmest været adgang til en lind strøm af billig og rigelig arbejdskraft, der ikke stillede spørgsmål til løn og arbejdsforhold. Flere […]

3 tips til en effektiv rengøringsplan

Hvordan opnår man en ensartet rengøring, når der skiftes ud i medarbejdere eller afløsere? Hvis medarbejderne ikke udfører rengøringen ens, kan det resultere i en utilfreds kunde – og i værste tilfælde finder kunden en anden leverandør. Det kan du undgå med en effektiv rengøringsplan  Vi har alle hver vores måde at gøre tingene på – især når det kommer til rengøringen. Du har sikkert før undret dig over, hvorfor andre ikke gør det på samme måde som dig, når nu din måde selvfølgelig er den bedste. I en rengøringsvirksomhed er det vigtigt, at alle ved, hvordan opgaverne skal udføres. På den måde opnår man en ensartet rengøringskvalitet og tilfredse kunder.  Tip 1 – Overblik over antal klude og mopper Har medarbejderen overblik over antallet af klude og mopper, som skal bruges? En god og effektiv rengøringsplan bør indeholde en simpel oversigt over, hvor mange klude og mopper den pågældende rengøring kræver. Dette er også vigtigt for at kunne opretholde en høj rengøringskvalitet, da den samme klud eller moppe ikke må bruges under hele rengøringen. Tip 2 – Fast aftale med kunden om oprydning Har I en fast aftale med kunden omkring et lokales klargøring til rengøringen? Hvordan et lokale […]

3 tips til en lettere lønkørsel i rengøringsbranchen

Det er sidst på måneden, og der skal køres løn. Du har skubbet opgaven til sidste øjeblik velvidende, at det igen vil stresse dig. Hvis du kan genkende dig selv, så har vi samlet 3 tips til dig, så du kan få en lettere lønkørsel hver måned.  Vi kender alle den der ene opgave, som ligger og stirrer på os på skrivebordet. Den har ligget der i flere dage, men du bliver ved med at finde en overspringshandling eller en grund til, at lade den ligge en dag mere.  Måske har du det sådan, når du skal lave løn. Eller måske har du ikke. Måske laver du endda lønnen i god tid – men er træt af de fejl, der opstår, når du ikke har fået de korrekte oplysninger fra dine medarbejdere, eller har skulle rykke for at få deres timesedler.  Med disse 3 tips kan du få en lettere lønkørsel og minimere risikoen for fejl og ekstraarbejde.  Tip 1 – Brug dag- eller ugesedler, og minimer fejl Oplever I også, at der kan opstå fejl i månedssedlerne? Det kan være svært at huske, hvor mange timer man nøjagtigt arbejdede for en måned siden, og der kan derfor opstå fejl, […]

Har du hørt det nyeste?

Ved at indtaste e-mail og klikke jo tak, tillader du at vi må sende information om nye blogindlæg samt nyhedsbreve til dig.

Du kan til enhver tid afmelde dig igen. Vi deler aldrig dine kontaktoplysninger med andre.