Kravene til moderne rengøring stiger og kundeloyaliteten falder. Vi ser nærmere på de krav, der stilles, og dine muligheder for at optimere indtjeningen i din rengøringsvirksomhed. Hvilken respons møder du, når du fortæller folk, at du arbejder i rengøringsbranchen? Er det et: ”wow, hvor spændende” eller et: ”uh, det var en hård branche”? Branchen har i mange år ikke haft det bedste omdomme. Hvis ikke man kan andet, kan man da altid gøre rent. Det kan alle jo. Det er den fordom, mange har om branchen. Men sådan forholder det sig ikke. Det ved du, og det ved jeg. Vi ved det, fordi vi arbejder i branchen hver dag. Vi er stolte af vores fag. Vi ved, at rengøring er meget mere end bare kost og spand. Vi ved, at kunderne stiller højere og højere krav til kvaliteten – men at de samtidig i høj grad vælger den billigste service. Kundeloyalitet er ikke det samme i moderne rengøring, som det var engang. Hvis naboen tilbyder samme service som dig til en lavere pris, så er der stor risiko for, at du mister en kunde. Men du ved godt, at naboen ikke yder den samme kvalitet som dig. Så hvordan overbeviser […]
Sådan sikrer vi kvaliteten i udviklingen af CleanManager
Hos CleanManager arbejder vi hele tiden på at forbedre systemet. Vi tilføjer løbende funktioner, som gør hverdagen nemmere for vores brugere, og vi har konstant fokus på at optimere brugervenligheden. Vi har i år lanceret en større tilføjelse til vores system: Automatisk generering af fakturaer. Denne tilføjelse giver vores brugere mulighed for at generere samtlige fakturaer på 1 minut, og eksportere dem direkte til regnskabsprogrammet e-conomic. Vi sætter en stor ære i at kunne levere det bedste system på markedet, men at videreudvikle et systemet giver naturligt en række overvejelser og udfordringer: Hvordan sikrer man høj kvalitet af et system i konstant udvikling? Hvordan sikrer man, at man løser brugernes udfordringer i hverdagen på den bedste måde, og samtidig sikrer en nem og enkelt arbejdsgang i et system, som bruges hver eneste dag? Hvordan sikrer man, at der ikke opstår fejl, og at alle beregninger altid er korrekte? Alternativt arbejde sikrer de bedste løsninger Overordnet inddeler vi arbejdet med større udvidelser i 5 faser: Analyse, design, implementering, test og transition, som alle er med til at sikre kvaliteten af det færdige resultat. Fasernes indhold er beskrevet mere i detaljer herunder. 1. Analyse: I tæt samarbejde med vores brugere I den […]
4 gratis værktøjer til rengøringsbranchen
Ønsker du at starte et rengøringsfirma, eller er du allerede godt i gang og ønsker at vækste? Vi viser dig 4 gratis online værktøjer, som du kan bruge allerede i dag, og komme foran dine konkurrenter. I denne artikel ser vi nærmere på gratis værktøjer til rengøringsbranchen, der findes på nettet, som du kan bruge i din rengøringsvirksomhed. Når du har læst denne artikel, vil du kunne arbejde mere smart og effektivt, og dermed komme foran dine konkurrenter. Vi ser nærmere på 4 konkrete gratis online værktøjer: CVR – find potentielle kunder Rengøringsordbogen – oversættelse af ord i rengøringsbranchen Udbud – find udbud der matcher din virksomhed CleanPlan – lav gratis rengøringsplaner Find og opsøg de rigtige kunder På www.cvr.dk får du nogle gode og gratis online muligheder, for at optimere din salgsprocess og finde relevante stamdata. Det kan være regnskaber og relevante personer. Det første man ser på www.cvr.dk er en søgemulighed. Her kan man søge på virksomheder og finde deres stamoplysninger. Man kan søge på et cvrnummer eller et navn, og klikke sig ind på den pågældende virksomhed. Her kan man blandt andet kan se, om virksomheden er reklamebeskyttet, hvilken status virksomheden har, virksomhedens formål og bibrancher, hvornår […]
Nøjagtig tidsregistrering med ny app til rengøringsbranchen
Er rengøringsmedarbejderen mødt til tiden? Er rengøringen udført indenfor den afsatte tid? Det er spørgsmål, man som driftsleder i rengøringsbranchen kan stille sig selv dagligt. Men det er der råd for. NFC teknologien har været med til at danne grundlag for udvikling af en ny app til rengøringsbranchen. Måske har du hørt om NFC teknologi. Måske har du ikke. NFC teknologi har vundet indpas på det danske mobiltelefonmarked i løbet af 2013. NFC teknologi eller nærfeltskommunikation (Near Field Communication) gør det muligt for to enheder, der befinder dig tæt på hinanden, automatisk at skabe forbindelse og dele informationer. For dig i rengøringsbranchen betyder det, at du kan få nøjagtig tidsregistrering på udførelsen af rengøringsopgaverne. Et NFC tag er en lille chip på størrelse med en femkrone. I NFC tagget kan der lagres informationer. Disse informationer kan overføres til en mobiltelefon med NFC scanner blot ved at holde telefonen tæt på tagget. Hvordan kan du så bruge det i din rengøringsvirksomhed? Sikker tidsregistrering. NFC tagget kan give dig en sikkerhed for, at medarbejderen er mødt op. Du får en nøjagtig tidsregistrering på den arbejdstid medarbejderen har anvendt. På den måde kan NFC-tags være med til at sikre en bedre rengøringskvalitet. NFC […]