Kvalitet, Produkt, Udvikling

Sådan sikrer vi kvaliteten i udviklingen af CleanManager

cleanmanager udvikling

Hos CleanManager arbejder vi hele tiden på at forbedre systemet. Vi tilføjer løbende funktioner, som gør hverdagen nemmere for vores brugere, og vi har konstant fokus på at optimere brugervenligheden.

Vi har i år lanceret en større tilføjelse til vores system: Automatisk generering af fakturaer. Denne tilføjelse giver vores brugere mulighed for at generere samtlige fakturaer på 1 minut, og eksportere dem direkte til regnskabsprogrammet e-conomic.

Vi sætter en stor ære i at kunne levere det bedste system på markedet, men at videreudvikle et systemet giver naturligt en række overvejelser og udfordringer: 

  • Hvordan sikrer man høj kvalitet af et system i konstant udvikling?
  • Hvordan sikrer man, at man løser brugernes udfordringer i hverdagen på den bedste måde, og samtidig sikrer en nem og enkelt arbejdsgang i et system, som bruges hver eneste dag?
  • Hvordan sikrer man, at der ikke opstår fejl, og at alle beregninger altid er korrekte?

Alterativt arbejde sikrer de bedste løsninger

Overordnet inddeler vi arbejdet med større udvidelser i 5 faser: Analyse, design, implementering, test og transition, som alle er med til at sikre kvaliteten af det færdige resultat. Fasernes indhold er beskrevet mere i detaljer herunder.

1. Analyse: I tæt samarbejde med vores brugere

I den første fase analyseres besværlige arbejdsgange og udfordringer, som brugerne står over for. Vi foretager en vurdering i samråd med vores brugere om, hvordan disse udforinger kan løses bedst muligt. 

2. Design: Fokus på enkelhed og brugervenlighed

I fase 2, designfasen, omdannes arbejdet fra analysen til en mere teknisk beskrivelse af udvidelsen, med fokus på enkelhed og brugervenlighed. De nye funktioner modeleres og indpasses i det eksisterende system.

3. Implementering: Udvikling af løsning

I denne fase klares selve benarbejdet, hvor de funktionaliteter, som er blevet analyseret og beskrevet i de to tidligere faser, programmeres. Løsningen udvikles med de nyeste teknologier og sikkerhedsprocedurer.

4. Test: Kvalitetssikring

I den fjerde fase tester vi løsningen for eventuelle fejl eller korrektioner. Vi afsætter altid mange ressourcer til dette, da det er med til at kvalitetssikre CleanManager-systemet. Test udføres altid af en anden person end den, der har udført implementeringen. 

5. Transition: Præsentation for brugerne

I denne fase gøres den nye funktionalitet tilgængelig for brugerne af systemet. Denne fase ser vi meget fremt til , da brugeren nu får glæde af de nye tilføjelser.

Det er vigtigt for os, at vi tydeligt får kommunikeret, hvilke forskel vores udvidelser kan gøre for vores brugere. Derfor optager vi ofte en video, der beskriver de nye funktionaliteter og sidder altid klar på supporten til at hjælpe. Denne fase er også vigtigt, da vi kan modtage feedback på løsningen og vurdere, om der er noget, der skal justeres.

Iterationer styrker kvaliteten

Selvom disse faser ligger i naturlig forlængelse af hinanden, er det væsentligt at understrege, at en fase ikke direkte afsluttes. Vi arbejder iterativt og inkrementielt, hvilket vil sige, at det hele tiden er muligt at gå tilbage og revurdere og udbygge arbejdet i de enkelte faser. Hermed gennemarbejdes og forbedres de enkelte dele af systemet hele tiden løbende.

Det var lidt om, hvordan vi udvikler nye funktionaliteter til CleanManager. Har du spørgsmål eller kommentarer, er du velkommen til at skrive dem herunder eller på support@cleanmanager.dk.

Del artikel

Har du hørt det nyeste?

Ved at indtaste e-mail og klikke jo tak, tillader du at vi må sende information om nye blogindlæg samt nyhedsbreve til dig.

Du kan til enhver tid afmelde dig igen. Vi deler aldrig dine kontaktoplysninger med andre.