At fastsætte en pris på din rengøring kan være en udfordring i sig selv. Du skal have styr på udgifterne for at sikre, at du har en god fortjeneste på opgaven, men samtidig må du ikke sætte prisen for højt, så kunden vælger en billigere konkurrent. Så hvordan sikrer du, at dine priser følger de stigende omkostninger, og hvad koster det dig, hvis du ikke laver prisstigninger? Derfor er det afgørende at hæve priserne for at sikre overlevelsen af din rengøringsvirksomhed Gennem de seneste år har vi set betydelige prisstigninger i den danske økonomi. Inflationen har medført, at både forbrugere og virksomheder nu skal betale mere for de samme varer. Dette skyldes delvis stigende omkostninger til produktion og drift, samt lønomkostninger. For...
Vigtige trends i rengøringsbranchen, du bør holde øje med i 2024
2024 banker på døren, og ind kommer et år med nye krav, udfordringer og spændende muligheder i rengøringsbranchen. Vi har identificeret fire centrale områder, som vil forme fremtiden for din rengøringsvirksomhed, og som er afgørende for din fremtidige succes: bæredygtig rengøring, ny lovgivning om tidsregistrering, teknologisk udvikling, og vigtigheden af medarbejdere. Disse områder er ikke kun vigtige for at holde trit med konkurrencen, men de vil også bane vejen for en innovativ fremtid i rengøringsbranchen. Bæredygtig rengøring: En nødvendighed i 2024 I 2024 er bæredygtighed ikke bare en trend – det er blevet et centralt fokuspunkt. Flere rengøringsvirksomheder har allerede omfavnet miljøvenlige rengøringsmidler og bæredygtige praksisser, drevet af...
Medarbejderudvikling for tosprogede – øget trivsel på arbejdspladsen
Det er dine medarbejdere, der afgør kvaliteten af din service. Derfor giver det mening, at du i dit rengøringsfirma tænker på medarbejderudvikling. Jeg giver dig 3 konkrete råd til, hvordan du kan udvikle og styrke samarbejdet med dine rengøringsassistenter med anden etnisk baggrund end dansk. Kvaliteten af en rengøringsassistens arbejde afhænger ikke af, om han eller hun taler godt dansk. Men sproget kan have stor betydning for, om din medarbejder er i trivsel på arbejdspladsen. Det kan have både menneskelige og økonomiske konsekvenser, hvis du har dårlig medarbejdertrivsel i dit rengøringsfirma. Medarbejderudvikling kan være nøglen til bedre trivsel – også når det kommer til tosprogede. Rengøringsbranchen er en af de brancher, som er særlig god...
Hvordan vinder jeg et tilbud på rengøring?
Det første halve år af 2020 har været plaget af COVID-19, og vi er desværre stadig plaget af pandemien. Dog er vi blevet mere opmærksomme på rengøring og hygiejne. Hertil er der også kommet flere krav og forventninger fra myndighederne og kunderne ang. rengøring, hvilket er til vores fordel. Få 3 gode tips til dit næste tilbud og se webinaret her. I CleanCalculator har vi implementeret hygiejneindsatser, så du kan sikre dig at der bliver taget ordentlige forbehold for smitte i forbindelse med din tilbudsproces. Du kan herved være mere økonomisk ansvarlig i din tilbudsproces, afsætte den korrekte tid til en forhøjet hygiejneindsats og være med til at bryde smittekæder i Danmark. I vores webinarer i september har vi givet brugerne et godt bud på hvordan de opnår et...
Få de nyeste artikler direkte i din indbakke helt gratis
Vaskeægte succes med rengøringsplanlægning
CleanManager gør din hverdag nemmere, og i dette blogindlæg vil du blive klogere på hvorfor. Se også hvilke andre værdier du opnår ved at være en del af CleanManager. I over 10 år har filosofien bag CleanManager været at gøre jeres hverdag nemmere. Nem i den forstand at planlægning skal være hurtigt og effektivt at udarbejde, uden at du skal have den store pengepung frem. Som kunde hos os eller bare som følger for den sags skyld, får du mange fordele. Vi giver dig blandt andet god og nyttig viden om rengøring og invitationer til events. Med vores system får du selvfølgelig også det fulde overblik over din rengøringsorganisation et og samme sted – så bliver det ikke nemmere! Vidste du at… Vores ejer og salgschef, Frantz Furrer har været rengøringsleder før...
Videoer: Sådan bruger du CleanCalculator
Lær alt om CleanCalculator og se hvordan du beregner rigtigt, og sikrer dig en ordentlig dokumentation for dit tilbud. Med CleanCalculator optimerer du din rengøringsorganisation med de rette værktøjer og hygiejneindsatser. Maj måned bød på webinarer om hvordan du kan bruge CleanManager og CleanCalculator. Grundet Covid-19 har vi være nødsaget til at aflyse vores fysiske arrangementer, og få dem over som webinarer i stedet. Dette har vi heldigvis haft succes med. Webinaret “Sådan bruger du CleanCalculator i din rengøringsvirksomhed” varede ca. 4 timer og blev optaget undervejs. Vi har nu redigeret optagelsen og klippet til flere videoer, så du nemt og enkelt kan finde det du søger hjælp til. CleanCalculator er et smart beregningssystem rettet...
Videoer: Sådan bruger du CleanManager
Lær alt om CleanManager og se hvordan du kan planlægge din rengøring på den bedste måde. Spar både tid og penge på den rette planlægning, og optimer din rengøringsorganisation. Maj måned bød på webinarer om hvordan du kan bruge CleanManager og CleanCalculator. Grundet Covid-19 har vi være nødsaget til at aflyse vores fysiske arrangementer, og få dem over som webinarer i stedet. Dette har vi heldigvis haft succes med. Webinaret “Sådan bruger du CleanManager i din rengøringsvirksomhed” varede ca. 4 timer og blev optaget undervejs. Vi har nu redigeret optagelsen og klippet til flere videoer, så du nemt og enkelt kan finde det du søger hjælp til. Se de første videoer forneden eller se alle videoer på vores YouTube playliste her. Vi har tilføjet alle...
Make cleaning great again…
En hyldest til hverdagens helte. En overskrift der for nogen, minder om en valgkamp i udlandet end om den danske rengøringsbranche. Hos CleanManager har vi den filosofi, at vi gerne vil være med til at gøre det nemmere at drive rengøring, og generelt en nemmere hverdag for alle ansatte. Erhvervet og ansatte møder mange fordomme, og som en politiker på et tidspunkt, uheldigt udtalte, er et job alle kan klare – uagtet deres kompetencer. Ovenstående er et meget godt eksempel på, at disse fordomme og holdninger er med til at skabe et erhverv som faktisk er meget krævende, både rent fagligt men også mentalt. Det er ikke uden grund at vi i rengøringsbranchen ser en tendens til at langt flere sygemeldes med stress end i andre brancher. Kvalitet eller...
Rent Digitalt var en ren succes
For første gange nogensinde blev Rent Digitalt afholdt tirsdag d. 3 marts 2020. Dagen på Scandic Odense gik over alle forventninger med glade deltagere og samarbejdspartnere, der også bidrog med spændende oplæg og ny viden. Samtidig blev CleanManager’s 10-års jubilæum også fejret med kage, rød løber og goodiebags til deltagerne. Rent Digitalt blev udsolgt allerede en måned efter tilmelding var åben, så det tør siges, at der var stor interesse for et event som dette i rengøringsbranchen. For at give deltagerne så meget digital indsigt som muligt viste og fortalte samarbejdspartnerne om deres smarte digitale muligheder. Oplæg AMU-Fyn – Kommunikation med digital Rengøringsordbog AMU-Fyn viste deres digitale rengøringsordbog, som nu også kan oversætte til...