Persondatapolitik

Læs vores persondatapolitik i CleanManager

Persondatapolitik

Persondatapolitik


Herunder gives et overblik over håndteringen af persondata i CleanManager ApS i forbindelse med selskabets rolle som databehandler ved udbydelsen af applikationen CleanManager.

Personoplysninger på CleanManager.dk

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer dig som bruger eller abonnent, samt ved øvrig brug af services.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer og e-mail. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af login eller tilmelding til nyhedsbrev.

Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Personoplysninger i applikationen

CleanManager ApS er omfattet af persondataloven og databeskyttelsesloven. Selskabet agerer som databehandler overfor de kunder, der tegner et abonnement på applikationen CleanManager.

Som databehandler indgår vi en skriftlig aftale med de dataansvarlige (dig som kunde) og behandler udlukkende den dataansvarliges data efter instruks fra denne. Denne skriftlige aftale består af vores abonnementsvilkår samt en databehandleraftale.

Anvendelse og opbevaring af persondata
CleanManager ApS stiller applikationen CleanManager til rådighed, som blandt andet giver mulighed for følgende overordnede behandlingsaktiviteter som kan involvere personoplysninger:

  • Medarbejderadministration, herunder opbevaring af stamdata, planlægning af arbejde, registrering af arbejdstidspunkter, lønberegning, rapportering, intern kommunikation m.m.

  • Kundeadministration, herunder opbevaring af stamdata, planlægning af opgaver, faktureringsberegning, rapportering, kommunikation m.m.

Det er kundens ansvar, at der er tilstrækkelig lovligt behandlingsgrundlag for de oplysninger som indtastes i applikationen. Det er desuden kundens ansvar at sikre hvem der tildeles adgang til data registreret i CleanManager.

Behandling af kunders persondata sker udelukkende ud fra kundens instruks, og består primært i opbevaring af data, herunder backup.
Ud over opbevaringen af data kan behandlingen bestå i:

  • Databehandling og bearbejdning i forbindelse med import af kundedata.

  • Tilgang til data i forbindelse med support for at hjælpe kunderne i forbindelse med brugen af applikationen.

CleanManager ApS garanterer, at virksomheden ikke anvender kunders data til eget formål og desuden aldrig videregiver data til tredjepart med mindre dette sker ud fra kundens udtrykkelige instruks.

Udlevering af data ved evt. kontraktophør er defineret i abonnementsvilkårene for CleanManager.

Underdatabehandlere
I forbindelse med driften af CleanManager benyttes underdatabehandlere, som er med til at sikre et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau i forbindelse med opbevaringen og håndteringen af kundernes data. Der samarbejdes udelukkende med større og velansete virksomheder som kan garantere korrekt og sikker behandling af data.

Der benyttes underdatabehandlere inde for følgende områder:

  • Serverdrift og hosting

  • SMS-udsending

  • E-mail-udsending

  • Backup

Cookiepolitik

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Følg linket nedenfor for en oversigt over anvendte cookies på CleanManager.dk.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies.

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Anvendte cookies på CleanManager.dk

Ingen resultater.

Persondataansvarlig

Jakob Witte Larsen
Ejer og udviklingschef
Certificeret i Persondataret, SDU, 2017

Spørgsmål?

Har du spørgsmål til vores persondatapolitik, sikkerhed eller generelt omkring lovgivningen vedr. behandling af persondata, så kontakt os endelig. Telefonsupporten er åben alle hverdage kl. 9:00 - 16:00 på tlf.: +45 60 95 03 48.

Gå til support

Abonnementsvilkår

Læs mere omkring håndtering af persondata og sikkerhed i vores abonnementsvilkår og tilhørende databehandleraftale.

Gå til abonnementsvilkår

Vil du vide mere?

Læs mere om rengøringssystemet CleanManager

Om os

Bag om CleanManager-teamet

Læs mere om, hvordan idéen til CleanManager opstod, samt hvem der står bag udviklingen og salget.

Læs mere om CleanManager-teamet

Opstart

Er du klar til at komme i gang?

Se vores implementeringsplan, og bliv klogere på, hvordan du nemmest muligt kommer i gang og får udbytte af rengøringssystemet.

Se implementeringsplan

Support

Brug for hjælp?

Vi er klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål eller brug for rådgivning. Telefonsupporten er åben alle hverdage kl. 9:00 - 16:00.

Gå til support

Vil du også have mere tid og overblik?

Gør som over 8.000 andre, og opret en gratis prøve på CleanManager

...eller book en gratis online præsentation af CleanManager.